Weight Watchers Diary 2: ik wil niet op dieet

Weight Watchers Diary foto

Wanneer je wilt afvallen, moet je dan op dieet?

Ik denk zelf inmiddels eigenlijk van niet. Ik denk dat je van diëten misschien op de korte termijn afvalt, maar niet op de lange termijn. En dat is nou juist wat iedereen wilt. Maar wat moet je dan doen?

Het antwoord is over het algemeen vrij simpel. Gezonder eten en meer bewegen. Hoe kan iets wat zo simpel lijkt te zijn in de praktijk zo moeilijk zijn.

Ik heb zelf eigenlijk nog nooit echt een dieet gevolgd. Ik heb gewoon nog nooit een dieet gevonden waarvan ik dacht dat ik het langer dan een halve dag zou kunnen en willen volhouden. Nu zul je misschien denken, maar dit artikel heet toch weight watchers diary, is dat geen dieet dan? Nou, voor sommige misschien, maar voor mij is Weight Watchers geen dieet. Het is voor mij vooral een manier om inzicht te krijgen in mijn eetpatroon. En om erachter te komen wat ik vaker zou moeten eten en wat ik juist minder vaak zou moeten eten.

Ik heb mijzelf op dit moment voorgenomen om mijn eetpatroon stukje voor stukje aan te passen. Ik heb dit een beetje afgekeken van Jelle Hermus van sochicken.nl. Hij schreef het boek Steeds Leuker waarin hij beschreef hoe je zonder al te veel moeite een leuker leven krijgt. Om dit te bereiken zonder dat het je veel moeite kost moet je dit stapje voor stapje doen. Want een heleboel kleine ministapjes maken samen 1 hele grote stap.

Als ik gewicht wil verliezen moet ik mijn eetpatroon en hoeveelheid beweging veranderen voor de lange termijn. Dus niet ineens een heel streng dieet volgen of ineens vanuit het niets heel gaan sporten. Maar juist opbouwen in hele kleine stapjes.

Er zijn een aantal stappen die ik vanaf nu wil gaan nemen. Minimaal 5 van de 7 dagen in de week een kopje soep bij de lunch eten. De soepjes die ik maak bevatten heel veel groente en weinig ongezonde dingen en zijn volgens het Weight Watchers punten systeem vaak maar 0 punten. Ook ben ik aan het kijken of ik op het gebied van beweging een kleine stap kan gaan maken. Die heb ik nog niet echt gevonden, dus tips zijn welkom. Ik loop al vrij veel, maar dat is gewoon op een wandeltempo wanneer ik aan het werk ben (in de horeca) of bijvoorbeeld met mn kinderen naar een winkelcentrum toe loop. Waarschijnlijk zal ik op het gebied van beweging een iets grotere stap moeten zetten.

About

No Comments

Leave a Comment